Big City Life…


When you live in a big city the rhythm of your life is usually very frenetic (at least mine is like that) and you don’t have a lot of time to appreciate the beauties that the city can offer. I’m a life lover and for me sushi is one of passions; I have many friend that share this love with me and we try to go as often as we can!

The funny thing is that I used to hate the idea of sushi (raw fish and see weeds?-disgusting I used to think), until I went with my parents to Cali and we went to a Japanese restaurant. My dad obliged me to try them (he used to say “you can’t say that you don’t like something if you don’t try it at least one”- well he still says it…); so I had the simple “nighiri” and I had to change my opinion on sushi. When we came back from the vacation we discovered a nice Sushi Bar in Como (15 min from our house) and there I had my first “hosomaki” (the one with the see weed); I discovered that it was only a mental thing, the fact that I used to say that I didn’t like the Japanese kitchen. SUSHI is the best discover in food that I ever made! With this “little story” I learned (Thanks to my mistakes) that I can’t judge a book from the cover.

Ps. If you really are a big fan of sushi and you have the occasion to go in USA, try a Japanese Restaurant there; in America everything it’s bigger (not only McDonald’s portions) even the sushi!!! When I went there with my mommy, I ordered like if I was in a Sushi in Milan (I eat a lot!!!) and It arrived a mountain of sushi; I finished all the next day for lunch…

Here some photos for you that are taken outside my favorite -All You Can Eat- Restaurant in Milano after a sushi session of over an hour with a lot of friends.

USA- Extra Big Rolls

Quando si vive in una grande città il ritmo della vita é generalmente molto frenetico (ameno il mio lo é) e non si ha molto tempo per apprezzare le bellezze che la città può offrire. Io sono un amante della vite e il sushi é una delle mie passioni; ho molti amici che condividono con me questo amore infatti cerchiamo di andare a mangiarlo più spesso possibile!

La cosa divertente é che in passato odiavo l’idea sel sushi (pesce crudo con alghe?- disgustoso pensavo), fino a quando sono andata con i miei genitori in Cali e siamo andati ad un ristorante Giapponese. Mio padre mi ha obbligata a provarlo (diceva “non puoi dire che non ti piace qualcosa se non l’hai mai assaggiata”- bé lo dice ancora…); quindi ho avuto dei semplici “nighiri” e ho dovuto ricredermi sul sushi. Tornati dalla vacanza abbiamo scoperto un Sushi Bar a Como (15 minuti da casa nostra) e li ho avuto i miei primi “hosomaki”( quelli con l’alga); ho scoperto che era tutta una questione mentale quella che non mi piaceva la cucina Giapponese. Il SUSHI é la scoperta migliore che abbia mai fatto in ambito di cibo! Da questa “piccola storia” ho imparato (grazie ai miei errori) che non posso giudicare un libro dalla sua copertina.

Ps. Se siete degli appassionati di sushi e avete la possibilità di andare in USA, provate un ristorante Giapponese della zona; in America tutto é più grande (non solo le porzioni da McDonald’s) anche il sushi!!! Quando sono andata con la mia mamma, ho ordinato come se fossi stata in un Sushi a Milano (io mangio molto!!!) ed é arrivata letteralmente una montagna di sushi; l’ho finita il giorno dopo per pranzo…

Qui ci sono alcune foto che sono state scattate fuori dal mio ristorante -All You Can Eat- preferito di Milano dopo una sessione di sushi durata piu di un ora in compagnia di molti miei amici.

I was wearing:

JBRAND PANTS
LOLITA SHOES
ZARA BAG
CINA PONCHO AND RING
NY MARKET EARRINGS
Mi-NY semipermanent UV NAIL POLISH
 
 

Check out my BLOG: www.thefashiometer.com

XOXO Arianna Pianca

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s